Forum HiP HoP HuB
HiP HoP HuB
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Colin McRae Rally 04

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum HiP HoP HuB Strona Główna -> Gry (games)
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DrAcKo
Administrator



Dołączył: 21 Lip 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Poniedziałek 01st 2005f Sierpień 2005 10:54:25 AM    Temat postu: Colin McRae Rally 04

Królowa gier rajdowych na PC, jak zazwyczaj zwą serię Colin McRae Rally jej fani, powraca z nową i lepszą zawartością. Nowe samochody i trasy to nie jedyne świeże atrakcje, jakie przynosi nam gra. W trosce o dostarczenie zwolennikom wyścigów możliwie największej dozy ekstatycznych doznań i pozytywnych wrażeń, Codemasters przygotowali produkt, którego właściwie nie ma za co ganić.

Na przykładzie serii Colin McRae Rally, mającej już ponad 6 lat, można w łatwy sposób prześledzić ewolucję technologii komputerowej. Od czasów pierwszego Colina zmieniło się niemalże wszystko. Gra wygląda o 10 niebios lepiej niż wersja z 1998 roku. Doskonalsza grafika idzie również w parze ze zwiększoną grywalnością, mocno urozmaiconą zawartością i przyzwoitym poziomem realizmu. W najnowszej, czwartej już edycji ścigałki ze szkockim rajdowcem w roli osoby sygnującej ją swoim nazwiskiem, programiści pokazali, że przeciętna „trójka” była tylko wypadkiem przy pracy. W Colin McRae Rally 4 zwyczajnie ciężko jest się do czegokolwiek doczepić.

O sile gry wyścigowej stanowić może kilka elementów. W obecnych czasach wyznacznikiem jakości każdej niemal gry jest jej oprawa wizualna. Drugi atut gry rajdowej to lista dostępnych samochodów i tras oraz trybów gry. Trzeci argument przemawiający za popularnością gry samochodowej to realizm modelu fizycznego prowadzenia samochodu i różnice pomiędzy wrażeniami z jazdy poszczególnymi samochodami. Zazwyczaj, podkreślam – zazwyczaj, gra posiada jedynie jeden z tych elementów. O ile lista samochodów może być długa, to sprawa z wiernością ich prowadzenia w grze może być zupełnie inna. Analogicznie porządny realizm jazdy może być pozostawiony samemu sobie, gdyż fatalna grafika nie skłoni przeciętnego gracza do zainteresowania się danym tytułem.

W przypadku Colina McRae 4, nie sądziłem, że to przyznam po raz drugi (kiedyś już wyrobiłem sobie taką opinię o pierwszej części Colina), mamy bez do czynienia z produktem kompletnym, któremu ciężko jest cokolwiek zarzucić. Wszystkie wspomniane przeze mnie elementy mogące być kartą przetargową gry rajdowej są w CMR4 obecne i mocno wypromowane. Piękno grafiki, świetny realizm jazdy i zróżnicowanie tras i samochodów to pakiet, o którym śniło się każdemu miłośnikowi ścigania się na komputerze. Sen się więc spełnia, mamy to, na co od dawna czekaliśmy.

Chyba każdy recenzent spoglądający swym recenzenckim okiem na CMR4 zastanawia się, od czego ma zacząć swój tekst. Ja pozwolę sobie na wstępie zaprezentować głównych aktorów rajdowego spektaklu – samochody. Zostały one podzielone na cztery grupy. Pierwsza z nich to auta klasy WRC w wersjach na sezon 2004/2005. Znajdziemy w niej Citroena Xsara, Mitsubushi Lancer czy Subaru Impreza. Klasa z napędem na jedną oś oferuje nam takie samochody jak Fiat Punto, MG ZR czy Ford Puma. Pozostałe dwie klasy zawierają samochody bonusowe, które sukcesywnie odblokowujemy, o ile dobrze będzie nam się wiodło w trybie mistrzostw. A jest o co walczyć – na gracza czekają Mitsubishi Pajero, Lancia Delta Integrale, czy też legendarny Citroen 2CV, a oprócz tego dwa nie odblokowane samochody w klasach 4WD i 2D – Volkswagen Golf i Peugeot 206.

W parze z mnogością samochodów (ponad 20) idzie na całe szczęście zróżnicowanie właściwości jezdnych i osiągów każdego z nich. W poprzednich częściach odmienności w prowadzeniu poszczególnych samochodów były wyczuwalne, ale nie aż w takim stopniu jak w CMR4. Tutaj wyraźnie czuć inne zachowanie przy hamowaniu, przyspieszaniu czy wchodzeniu w zakręty. Jazda przykładowym Focusem to zupełnie inna bajka niż dosiadanie Lancera. Programiści z Codemasters doskonale wyłapali specyfikę każdego z aut i przenieśli do swojej gry niezwykle wierne zachowanie samochodów. Dochodzi nawet do tego, że jednym samochodem możemy wykręcać niesamowite czasy, a innym z tej samej grupy (np. Xsara i Impreza) ledwie dojechać do mety. Po przejechaniu jednego toru kilkoma samochodami szczęka opada, różnice w prowadzeniu są miejscami kolosalne!

Tory mają się nie gorzej niż samochody. Pokryte rozmaitymi nawierzchniami trasy mogą stanowić wyzwanie dla każdego komputeromaniaka i dostarczyć mnóstwa emocji, jakich doświadcza robiąc kolejne kilometry po wirtualnych trasach, w deszczu, śniegu, czy też piaskowym pyle. Tym razem rajdy będą rozgrywane na wirtualnych terenach takich państw jak Hiszpania, Finlandia, Japonia, Szwecja, Australia, Wielka Brytania, USA i Grecja. Osiem krajów i osiem totalnie odjechanych rajdów różniących się między sobą niemalże wszystkim. Typ rajdu, rodzaj nawierzchni, pagórkowatość tras i ich trudność nie pokrywają się na szczęście ze sobą tylko różnią. Twórcy gry mówią o ponad 30 różnych typach nawierzchni występujących w grze. Tym razem to nie czcze przechwałki, a raczej prawda. Typów podłoża Ci tutaj dostatek, a na każdym z nich samochód zachowuje się nieco odmiennie.

Czwarta edycja Colina umożliwia grę na kilka sposobów. Nowością jest możliwość zabawy poprzez Internet z wykorzystaniem usług serwisu Game Spy oraz bardzo ciekawy tryb Rally, w którym sami składamy sobie własny rajd z poszczególnych odcinków tras, które już przejechaliśmy w trybie mistrzostw. Przed wyruszeniem w drogę czeka nas wybór trasy, samochodu, poziomu trudności (wpływa on na tempo niszczenia się samochodu), a wreszcie zestrojenia samochodu. Ustawienia pojazdu w jakie mamy możliwość ingerować są standardem dla serii, ale standardem nie jest już bajer pozwalający na odblokowywanie i montowanie do samochodu ulepszeń!

Graficzna strona produktu stoi na najwyższym poziomie. Wygląd samochodów powala, szczególnie mocno i ciężko jest otrząsnąć się z szoku po zobaczeniu jak doskonale wyglądają wszystkie pojazdy w grze. Wrażenie masywności i realności komputerowego modelu samochodu jeszcze nigdy nie było tak ogromne. Co uważniejsi z nas dostrzegą także graficzne smaczki związane z tym, co dzieje się z samochodem podczas rajdu – np. nagrzewające się przy hamowaniu tarcze. Również o prezentacji torów możemy tylko mówić z szacunkiem, jak o pięknej kobiecie. Strona graficzna gry jest bezusterkowa.

A dźwięk raźno kroczy u boku bajeranckiej grafiki! Odgłosy wystrzałów z rury wydechowej, pisk opon na asfalcie i ryk silnika towarzyszą nam od startu do mety napędzając adrenalinę w żyłach. Udźwiękowienie jest świetnie zgrane z wydarzeniami na ekranie. Nie ma rozjazdów fonii i desynchronizacji. Uwagi pilotów w naszej rodzimej wersji językowej są podawane ze świetnym wyczuciem czasu, dzięki czemu jesteśmy przygotowani na każdy zakręt w grze.

Czego więc brakuje Colinowi McRae 4.0?

- Tryb multiplayer pozwala na ściganie się z innymi graczami, ale ich samochód jest przedstawiony jako Ghost Car, przez co nie ma co marzyć o spychaniu współuczestnika wyścigu z drogi itd. Przez to zmniejsza się percepcja wyścigu i spada grywalność.
- Gra nie posiada licencji FIA, przez co nazwiska kierowców, oprócz Colina McRae, są fikcyjne.
- Replaye są odgrywane zbyt szybko.
- Chętnie widzielibyśmy motyw szkółki jazdy, znany z CMR1

Poza wyżej wymienionymi przywarami, Colin McRae Rally 4.0 to gra kompletna w każdym calu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum HiP HoP HuB Strona Główna -> Gry (games) Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin